Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Yuliya Asotska-Wierzba

dr Yuliya Asotska-Wierzba

Research assistant

Department of English Language Education

yuliya.asotska-wierzba@up.krakow.pl

phone: +48 12 662 69 61

room: 313

ORCID: 0000-0002-6045-7091

publications:

http://bgbase.up.krakow.pl/

Position:

  • Junior researcher

 

Degrees:

  • 2019; Doctor in the discipline of linguistics;
    Pedagogical University of Cracow;
    Thesis: „The development of academic and specific language skills in the perspective of autonomous learning by students during online lessons”;
    Supervisor: Małgorzata Pamuła-Behrens, PhD;
    Reviewer: Hanna Komorowska, PhD;
    Reviewer: Jarosław Krajka, PhD.

 

  • 2009; Master of Arts;
    Pedagogical University of Cracow, Faculty of Humanities;
    Thesis: “Developing speaking skills – through taboo and non-conventional topics”;
    Supervisor: Agnieszka Strzałka, PhD;
    Reviewer: Joanna Rokita-Jaśkow, PhD.

 

Main field of research:

  • Applied Linguistics.

 

Department:

  • Department of English Language Education

 

Research Interests:

  • New Technologies in language teaching,
  • Teaching English for Specific Purposes,
  • Academic skills development,
  • Methodologies for teaching English,
  • Individualisation in education – Multiple Intelligences Theory,
  • Teacher development.

 

Teaching:

  • Interpersonal Communication,
  • Teacher Development,
  • Language and Society,
  • Practical English Language Skills (Writing, Reading and Lexis).

 

Membership in Academic Societies:

  • 2017 – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego (SEA),
  • 2011 – Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN).

 

Main Publications:

Articles:

  • Asotska-Wierzba Y., 2021. “Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”. W: Rokita-Jaśkow J., Nosidlak K. (red.), Nauczania języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, s. 154-164.
  • Asotska-Wierzba Y., 2018. “Scaffolding strategic academic reading in online language learning”. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. AUPC 246, 86-95.
  • Asotska-Wierzba Y., 2016. “Zastosowanie wybranych e-narzędzi Web 2.0 w dydaktyce języków obcych”. Rozwój Społeczności Międzynarodowej: Przeszłość oraz Nowe Wyzwania, Wyd.4. Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki. Lwów-Olsztyn.
  • Asotska-Wierzba Y., 2013. “Новый способ индивидуализации преподавания, основанный на концепции множественных интеллектов и «точек доступа»”. Russian Language Abroad, 241, 34-37.
  • Asotska-Wierzba Y., Strzałka A., 2011. “Taboo and Non-conventional Content as Attitude and Emotion Sensitive Tool”. Journal of Language Teaching and Research., Vol.2, No. 6, 1283-1288.