Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Yuliya Asotska-Wierzba

dr Yuliya Asotska-Wierzba

Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

yuliya.asotska-wierzba@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 61

ORCID: 0000-0002-6045-7091

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Asystent badawczo-dydaktyczny

 

Stopnie naukowe:

  • 2019; Doktor Nauk Humanistycznych;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „The development of academic and specific language skills in the perspective of autonomous learning by students during online lessons”;
    Promotor: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens;
    Recenzent: prof. dr hab. Hanna Komorowska;
    Recenzent: dr hab. Jarosław Krajka.

 

  • 2009; Magister filologii angielskie;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Rozwijanie umiejętności konwersacyjnych – wykorzystanie tematów niekonwencjonalnych i tabu podczas zajęć z języka angielskiego”;
    Promotor: dr Agnieszka Strzałka;
    Recenzent: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo.

 

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • nowe technologie w glottodydaktyce,
  • nauczanie języków specjalistycznych,
  • rozwijanie kompetencji akademickich,
  • metodyka nauczania języka angielskiego,
  • indywidualizacja nauczania – Teoria Inteligencji Wielorakich w edukacji,
  • doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych.

 

Prowadzone zajęcia:

  • Komunikacja Interpersonalna,
  • Rozwój Zawodowy Nauczyciela,
  • Język a Społeczeństwo,
  • Praktyczna nauka języka angielskiego (Rozwijanie sprawności języka pisanego, Rozwijanie sprawności zrozumienia tekstu pisanego i słownictwa).

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • 2017 – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego (SEA)
  • 2011 – Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN)

 

Najważniejsze publikacje:

Artykuły:

  • Asotska-Wierzba Y., 2021. „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”. W: Rokita-Jaśkow J., Nosidlak K. (red.), Nauczania języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, s. 154-164.
  • Asotska-Wierzba Y., 2018. „Scaffolding strategic academic reading in online language learning”. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. AUPC 246, 86-95.
  • Asotska-Wierzba Y., 2016. „Zastosowanie wybranych e-narzędzi Web 2.0 w dydaktyce języków obcych”. Rozwój Społeczności Międzynarodowej: Przeszłość oraz Nowe Wyzwania, Wyd.4. Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki. Lwów-Olsztyn.
  • Asotska-Wierzba Y., 2013. „Новый способ индивидуализации преподавания, основанный на концепции множественных интеллектов и «точек доступа»”. Russian Language Abroad, 241, 34-37.
  • Asotska-Wierzba Y., Strzałka A., 2011. „Taboo and Non-conventional Content as Attitude and Emotion Sensitive Tool”. Journal of Language Teaching and Research., Vol.2, No. 6, 1283-1288.