Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Yuliya ASOTSKA-WIERZBA

  dr Yuliya ASOTSKA-WIERZBA

Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

yuliya.asotska-wierzba@uken.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 61

ORCID: 0000-0002-6045-7091

publikacje:

http://bgbase.uken.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Pełnione funkcje w Instytucie:

  • Opiekun I roku studiów jednolitych magisterskich
  • Opiekun praktyk pedagogicznych na studiach licencjackich i magisterskich
  • Członek wspierający studencko-doktoranckie koło naukowe SNEC
  • Przedstawiciel Katedry Dydaktyki Języka Angielskiego podczas Dni Otwartych UKEN

Stopnie naukowe:

  • Doktor Nauk Humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo, specjalność – językoznawstwo stosowane, 2019
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
    Tytuł pracy: „The development of academic and specific language skills in the perspective of autonomous learning by students during online lessons”
    Promotor: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens
    Recenzent: prof. dr hab. Hanna Komorowska
    Recenzent: dr hab. Jarosław Krajka

 

  • Magister filologii angielskiej, 2009
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Rozwijanie umiejętności konwersacyjnych – wykorzystanie tematów niekonwencjonalnych i tabu podczas zajęć z języka angielskiego”;
    Promotor: dr Agnieszka Strzałka;
    Recenzent: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo (językoznawstwo stosowane)

 

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • Metodyka nauczania języka angielskiego
  • Nauczanie języka obcego wspomagane komputerowo
  • Sztuczna inteligencja, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona w nauczaniu języków
  • Nauczanie języków specjalistycznych
  • Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych
  • Rozwijanie kompetencji akademickich

 

Prowadzone zajęcia:

  • Praktyczna nauka języka angielskiego
  • Język a Społeczeństwo
  • Pisanie tekstów akademickich
  • Seminarium licencjackie
  • Komunikacja Interpersonalna
  • Rozwój Zawodowy Nauczyciela

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • 2011 – Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN)
  • 2017 – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego (SEA)

Najważniejsze publikacje:

Artykuły:

  • Pitura, J., Kaplan-Rakowski, R., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). The VR-AI–assisted simulation for content knowledge application in pre-service EFL teacher training. TechTrends. https://doi.org/10.1007/s11528-024-01022-4
  • Asotska-Wierzba, Y. (2024). How to Design an Online Course Creating a Strong Sense of Teacher Presence. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova, 9, 29-47. doi:http://dx.doi.org/10.17951/en.2024.9.29-47
  • Pitura, J., Turula, A., Nowak, S., Jakubik, J., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework. Neofilolog, 62(2), 482–501. https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.9
  • Asotska-Wierzba, Y. (2021). Synchronous computer-supported collaborative writing of a proposal during the pandemic. Neofilolog, 57(2), 197-216. https://doi.org/10.14746/n.2021.57.2.3
  • Asotska-Wierzba, Y. (2021). Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. In J. Rokita-Jaśkow & K. Nosidlak (Eds.), Nauczania języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. (pp. 154-164). Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.
  • Asotska-Wierzba, Y. (2018). Scaffolding strategic academic reading in online language learning. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica, AUPC (246), 86-95.
  • Asotska-Wierzba, Y. (2016). Zastosowanie wybranych e-narzędzi Web 2.0 w dydaktyce języków obcych. In Rozwój Społeczności Międzynarodowej: Przeszłość oraz Nowe Wyzwania, Vol. 4 (pp. 366-375). Lwów-Olsztyn: Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki.
  • Asotska-Wierzba, Y. (2013). Новый способ индивидуализации преподавания, основанный на концепциимножественных интеллектов и „точек доступа”. Russian Language Abroad, 241, 34-37.
  • Asotska-Wierzba, Y., & Strzałka, A. (2011). Taboo and non-conventional content as attitude and emotion sensitive tool. Journal of Language Teaching and Research, (2)6, 1283-1288.