Przejdź do menu Przejdź do treści

Dominika CHROBAK, Ph.D.

  Dominika CHROBAK, Ph.D.

Research assistant

Department of English Language Education

dominika.chrobak@uken.krakow.pl

phone: +48 12 662 69 61

room: 313

ORCID: 0000-0002-9993-6188

publications:

http://bgbase.uken.krakow.pl/

Position:

  •  Junior researcher

Positions held in the Institute and the University:

  • Asystent naukowo-dydaktyczny,
  • Opiekun II roku studiów niestacjonarnych.

Degrees:

  • 2023; Ph.D. in Applied Linguistics; University of the National Commission, Krakow.
    • Thesis: “Developing plurilingual competence of upper primary learners. A study of transfer of learning”
    • Supervisor: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow, University of the National Commission, Krakow.
  • 2016; M.A.;Uniwersytet Pedagogiczny im KEN w Krakowie, Wydział Humanistyczny.
    • Thesis:  „The impact of learning L2 (English) on the acquisition of L3 (Spanish) lexis”;
    • Supervisor: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow, Uniwersytet Pedagogiczny.

Main field of research:

  • Linguistics

Department:

  • Department of English Language Education

Research Interests:

  • Influence of L2 on the process of learning L3,
  • Learning strategies
  • Well-being
  • Intercomprehension in related lagnuages.

Teaching:

  • Practical English Classes (Reading&Lexis, Writing, Discussion),
  • Teaching English to Young Learners.

Main Publications:

Articles:

  • Dzik, D., (2020). “Rozwijanie kompetencji różnojęzycznej,[W:] Nauczanie języków obcych dzieci”. Globalne problemy, lokalne wyzwania, red. K. Nosidlak, J. Rokita-Jaśkow. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego.
  • Dzik. D.(2020) “Variations in child to child interactions – a study of communication strategies in L3 (Spanish)”. Theory and Practice of Second Language Acquisition. Vol. 6, nr 1, s. 31-49.
  • Dzik. D., (2019). “Intercomprehension – a mere dream or a new way of learning in globalised world”. Politeja. nr 60, s. 155-166.
  • Dzik, D. (2018). “Investigating the impact of L2 English lexis on the acquisition of L3 Spanish lexis”. Annales Universitatis. Paedagogicae Cracoviensis: Studia Anglica, 8, Wydawnictwo Naukowe UP, 71-85.