Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Dominika Chrobak

dr Dominika Chrobak

Asystent

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

dominika.chrobak@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 61

pok: 313

ORCID: 0000-0002-9993-6188

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Asystent badawczo-dydaktyczny

 

Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:

  • asystent naukowo-dydaktyczny ,
  • Opiekun II roku studiów niestacjonarnych

 

Stopnie naukowe:

  • 2023; Doktor nauk humanistycznych Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Wydział Humanistyczny;

Tytuł pracy: „Rozwijanie kompetencji wielojęzycznej u uczniów szkoły podstawowej. Badanie transferu strategii uczenia się”              Developing plurilingual competence of upper primary learners. A study of transfer of learning.
Promotor: dr hab. prof. UKEN Joanna Rokita-Jaśkow, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.

  • 2016; Magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Pedagogiczny im KEN w Krakowie, Wydział Humanistyczny;
    Tytuł pracy: „The impact of learning L2 (English) on the acquisition of L3 (Spanish) lexis”;
    Promotor: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow, Uniwersytet Pedagogiczny.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo

 

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • wpływ L2 na przyswajanie L3,
  • interkomprehensja w językach pokrewnych.

 

Prowadzone zajęcia

  • Praktyczna nauka języka angielskiego,
  • Teaching English to Young Learners

 

Najważniejsze publikacje:

Artykuły:

  • Dzik, D., (2020). „Rozwijanie kompetencji różnojęzycznej,[W:] Nauczanie języków obcych dzieci”. Globalne problemy, lokalne wyzwania, red. K. Nosidlak, J. Rokita-Jaśkow. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Pedagogicznego.
  • Dzik. D.(2020) „Variations in child to child interactions – a study of communication strategies in L3 (Spanish)”. Theory and Practice of Second Language Acquisition. Vol. 6, nr 1, s. 31-49.
  • Dzik. D., (2019). „Intercomprehension – a mere dream or a new way of learning in globalised world”. Politeja. nr 60, s. 155-166.
  • Dzik, D. (2018). „Investigating the impact of L2 English lexis on the acquisition of L3 Spanish lexis”. Annales Universitatis. Paedagogicae Cracoviensis: Studia Anglica, 8, Wydawnictwo Naukowe UP, 71-85.