dr Yuliya Asotska-Wierzba
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
yuliya.asotska-wierzba@up.krakow.pl
ORCID: 0000-0002-6045-7091
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/Stanowisko:
- Asystent badawczo-dydaktyczny
Stopnie naukowe:
- 2019; Doktor Nauk Humanistycznych;
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
Tytuł pracy: „The development of academic and specific language skills in the perspective of autonomous learning by students during online lessons”;
Promotor: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens;
Recenzent: prof. dr hab. Hanna Komorowska;
Recenzent: dr hab. Jarosław Krajka.
- 2009; Magister filologii angielskie;
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
Tytuł pracy: „Rozwijanie umiejętności konwersacyjnych – wykorzystanie tematów niekonwencjonalnych i tabu podczas zajęć z języka angielskiego”;
Promotor: dr Agnieszka Strzałka;
Recenzent: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo.
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- nowe technologie w glottodydaktyce,
- nauczanie języków specjalistycznych,
- rozwijanie kompetencji akademickich,
- metodyka nauczania języka angielskiego,
- indywidualizacja nauczania – Teoria Inteligencji Wielorakich w edukacji,
- doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych.
Prowadzone zajęcia:
- Komunikacja Interpersonalna,
- Rozwój Zawodowy Nauczyciela,
- Język a Społeczeństwo,
- Praktyczna nauka języka angielskiego (Rozwijanie sprawności języka pisanego, Rozwijanie sprawności zrozumienia tekstu pisanego i słownictwa).
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- 2017 – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego (SEA)
- 2011 – Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN)
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- Asotska-Wierzba Y., 2021. „Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej”. W: Rokita-Jaśkow J., Nosidlak K. (red.), Nauczania języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP, s. 154-164.
- Asotska-Wierzba Y., 2018. „Scaffolding strategic academic reading in online language learning”. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. AUPC 246, 86-95.
- Asotska-Wierzba Y., 2016. „Zastosowanie wybranych e-narzędzi Web 2.0 w dydaktyce języków obcych”. Rozwój Społeczności Międzynarodowej: Przeszłość oraz Nowe Wyzwania, Wyd.4. Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki. Lwów-Olsztyn.
- Asotska-Wierzba Y., 2013. „Новый способ индивидуализации преподавания, основанный на концепции множественных интеллектов и «точек доступа»”. Russian Language Abroad, 241, 34-37.
- Asotska-Wierzba Y., Strzałka A., 2011. „Taboo and Non-conventional Content as Attitude and Emotion Sensitive Tool”. Journal of Language Teaching and Research., Vol.2, No. 6, 1283-1288.