dr Katarzyna Nosidlak
Research assistant
Department of English Language Education
katarzyna.nosidlak@up.krakow.pl
room: 313
ORCID: 0000-0001-8315-2525
publications:
http://bgbase.up.krakow.pl/Position:
- Assistant professor
Positions held in the Institute and the University:
- opiekun praktyk dydaktycznych na studiach licencjackich i magisterskich,
- koordynator egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na II roku studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
- osoba odpowiedzialna za układanie harmonogramu studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
- doradca ds. wyboru specjalności (dydaktyka j. angielskiego).
Degrees:
- 2018; Ph.D. (linguistics);
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu;
Thesis: “The discursive construction of EFL learners’ personality traits in the context of the National Qualifications Framework”;
Supervisor: dr hab. Elżbieta Wąsik, Prof. UAM.
- 2010; M.A. (English didactics);
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie;
Thesis: “Teaching vocabulary through games”;
Supervisor: dr Mariusz Trawiński.
Main field of research:
- linguistics
Department:
- Department of English Language Education
Research Interests:
- individual learner differences,
- affect in language learning and teaching,
- discourse analysis in education.
Teaching:
- Skills II,
- Didactics III,
- Syllabus design and course evaluation,
- ICT in language education,
- Academic Writing,
- B.A. seminar.
Membership in Academic Societies:
- Polish Association of Modern Languages (PTN)
Selected visiting lectures:
- N/A
Main Publications:
Monographs:
- Rokita-Jaśkow, J. & K. Nosidlak (red.) 2020. Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo UP
Articles:
- K. Nosidlak. 2020. „Uczniowie klas ósmych i ich wizja dobrego nauczyciela języków obcych (DNJO) – ujęcie retrospektywne” w: Rokita-Jaśkow, J. & K. Nosidlak (red.) 2020. Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo UP,
- K. Nosidlak. 2019. „Czynniki osobowościowe w procesie przyswajania i użycia języka obcego – kwestia ewaluacji wypowiedzi ustnej” w: Neofilolog. 2019, nr 53/2, s. 213-226,
- K. Nosidlak. 2019. “Desirable Personality Traits of Foreign Language Learners Promoted in the Common European Framework of Reference for Languages” w: Language, Identity and Community / Kamila Ciepiela (ed.),
- K. Nosidlak. 2019. „Przerwa w nauczaniu a regres poziomu umiejętności językowych nauczyciela” w: Języki Obce w Szkole. 2019, nr 3, s. 11-16,
- K. Nosidlak. 2017. „Kształtowanie kompetencji interkulturowej (KI) wśród najmłodszych w: „Wczesny start językowy: wybrane zagadnienia” / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Werony Król-Gierat, s. 123-138.