City Game #NocAnglistów2025

City Game Across Kraków: Mapping Tender Encounters – Noc Anglistów 2025
Organizowana w ramach Nocy Anglistów miejska gra terenowa City Game Across Kraków: Mapping Tender Encounters stała się wyjątkową okazją do odkrywania Krakowa poprzez działania skoncentrowane na mediacji, dialogu oraz subtelnych spotkaniach. Wydarzenie czerpało inspirację z książki Deborah Jackson Taffa Whiskey Tender, oddając hołd historiom i perspektywom rdzennych społeczności oraz zachęcając do refleksji nad własną tożsamością i przynależnością kulturową.
Uczestnicy
W wydarzeniu wzięło udział 21 studentów Filologii angielskiej PANS w Nysie zrzeszonych w kole naukowym Active Minds oraz 15 studentów programu ERASMUS+ z UKEN. Gra odbyła się 27 listopada 2025 roku.
Przebieg gry
Uczestnicy przemierzali Kraków, traktując miasto jako żywą mapę międzykulturowych historii. Trasa obejmowała cztery symboliczne punkty:
– Planty,
– brzeg Wisły,
– Smoka Wawelskiego,
– Rynek Główny.
W każdym z tych miejsc studenci wykonywali krótkie zadania refleksyjne dotyczące tożsamości, geograficznej przynależności oraz osobistego odbioru przestrzeni. Poszczególne przystanki tworzyły kolejne „rozdziały” wspólnej narracji, łączącej ruch, opowieść i emocjonalną autorefleksję.
Dzięki wykorzystaniu Padleta i kodów QR uczestnicy—zarówno polscy, jak i zagraniczni—współtworzyli cyfrową mapę subtelnych spotkań Krakowa, która stała się wizualizacją emocji, wspomnień i kulturowych skrzyżowań.
Zaangażowanie i opieka merytoryczna
Pomimo niesprzyjającej pogody studenci wykazali wyjątkowe zaangażowanie, kreatywność i otwartość na dialog międzykulturowy. Grę przygotowała dr Sabina Nowak (UKEN), a opiekunem wyjazdu studentów PANS był mgr Sebastian Zatylny.
Współpraca w ramach projektu „One Book Project”
Wizyta studentów II i III roku Filologii angielskiej PANS w Nysie w Krakowie odbyła się w ramach współpracy z Uniwersytetem Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w międzynarodowym projekcie „One Book Project”. Gra terenowa stanowiła pierwszy dzień programu i wprowadzenie do dalszych działań opartych na literaturze, narracji i edukacji międzykulturowej.