dr Katarzyna MORENA
                    Asystent badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Karmelicka 41
pok: 313
ORCID: ORCID: 0000-0002-2039-5009
publikacje:
http://bgbase.uken.krakow.pl/Stanowisko:
- asystent badawczo-dydaktyczny,
 
Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:
- Opiekun I roku SUM niestacjonarny
 
Stopnie naukowe:
- 2009; Magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Jagielloński , Wydział Filologiczny;
Tytuł pracy: “Foreign Language Anxiety in Adult Learners”;
Promotor: dr Ewa Witalisz, Jagiellonian University. 
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo.
 
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
 
Zainteresowania badawcze:
- Zagadnienie lęku językowego,
 - Motywacja do nauki języków obcych,
 - Autonomia w nauce języków obcych,
 - Nauczanie języków obcych osób z doświadczeniem migracji.
 
Prowadzone zajęcia:
- rozwijanie sprawności mówienia,
 - rozwijanie sprawności zrozumienia tekstu pisanego i słownictwa,
 - rozwijanie sprawności języka pisanego,
 - psychologia uczenia się języka.
 
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Polskie Towarzystwo Neofilologiczne,
 - International Association for Psychology of Language Learning.
 
Wybrane wykłady gościnne:
- N/A
 
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- Morena, K. (2024). The analysis of scholars’ English language needs. Bellaterra, 17(2), Spain.
 - Pamuła- Behrens, M., & Morena, K. (2019). Rola motywacji w procesie uczenia się języka przez uczniów z doświadczeniem migracji – Metoda JES-PL”, Neofilolog nr 52 (1), s. 43-60. Poznań.
 - Morena, K. (2016). Foreign language anxiety in out-of-class performance. Identifying language –anxiety sources, its effects and coping strategies. Neofilolog nr 46/1, pod redakcją Krystyny Droździał -Szelest, Sebastiana Piotrowskiego, s.29-43. Poznań,
 - Morena, K. (2015). Foreign language anxiety and adult EFL learners: sources, effects and what can be done about it. W: Elisabete Silva, Clarisse Pais, Luis S. Pais (red.) “Teaching Crossroads: 10th Erasmus Week” s. 57-71. Bragança, Portugalia.