Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Werona KRÓL-GIERAT

  dr Werona KRÓL-GIERAT

Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

werona.krol-gierat@uken.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 61

pok: 313

ORCID: 0000-0001-6522-2550

publikacje:

http://bgbase.uken.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Pełnione funkcje w Instytucie Uniwersytecie:

  • p.o. Kierownika Katedry Dydaktyki Języka Angielskiego (2020/21),
  • zastępca (2020/21) i kierownik (2021/22) studiów podyplomowych „Nauczanie języka angielskiego uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
  • członek Rady Instytutu Filologii Angielskiej,
  • członek Rady Jakości Kształcenia dla kierunku Filologia Angielska,
  • opiekun praktyk pedagogicznych,
  • koordynator Nocy Anglistów (https://www.nocanglistow.pl/uniwersytet/uken),
  • współpraca z Konsulatem Generalnym USA w Krakowie.

Stopnie naukowe:

  • 2017; Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie – językoznawstwo spec./ Językoznawstwo stosowane;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Nauczanie języka angielskiego jako obcego w oddziałach integracyjnych na etapie wczesnoszkolnym. Diagnoza potrzeb nauczycieli i osiągnięć uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”;
    Promotor: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow;
    Promotor pomocniczy: dr Małgorzata Marzec-Stawiarska;
    Recenzenci: prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska (Uniwersytet SWPS Humanistycznospołeczny w Warszawie), prof. zw. dr hab. Katarzyna Karpińska-Szaj (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu).
  • 2011; Magister filologii, spec. języki i kultura krajów romańskich;
    Uniwersytet Jagielloński;
    Tytuł pracy: „Transformacja w przekładzie audiowizualnym na przykładzie dubbingu Pinocchia Roberta Benigniego w wersji amerykańskiej i polskiej”.
  • 2011; Magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Nauczanie słownictwa dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem filmów animowanych”.
  • 2009; Licencjat filologii angielskiej z pedagogiką wczesnoszkolną;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Nauka języka angielskiego wspomagana komputerowo”.

Dyscyplina naukowa:

  •  Językoznawstwo (językoznawstwo stosowane).

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego.

Zainteresowania badawcze:

  • przyswajanie języków obcych przez dzieci,
  • specjalne potrzeby edukacyjne,
  • kształcenie i rozwój zawodowy nauczycieli,
  • edukacja i integracja uczniów dwu-/wielojęzycznych z doświadczeniem migracji.

Prowadzone zajęcia:

  • Dydaktyka języka angielskiego – przygotowanie do nauczania języka angielskiego na wczesnym etapie edukacyjnym,
  • Podstawy dydaktyki języków obcych,
  • Organizacja pracy w klasie,
  • Ocenianie w nauczaniu języka angielskiego,
  • Specjalne potrzeby edukacyjne w kształceniu językowym w świecie realnym i wirtualnym,
  • Praktyczna nauka języka angielskiego,
  • Pisanie tekstów akademickich,
  • Seminarium licencjackie i magisterskie,
  • Metodyka nauczania języka obcego
  • Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci,
  • Literatura dziecięca w nauczaniu języka obcego,
  • Gry i zabawy w nauczaniu języka obcego.

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych

  • Polskie Towarszystwo Neofilologiczne (PTN),
  • Early Language Learning Research Association (ELLA).

Wbrane wykłady gościnne

  • 2024; Varna, Bułgaria, Varna Free University „Chernorizets Hrabar”,
  • 2023; Cagliari, Włochy, Universita’ di Cagliari,
  • 2018; Wenecja, Włochy, Universita’ Ca’Foscari,
  • 2017; Porto, Portugalia, Universidade do Porto,
  • 2016; Madryt, Hiszpania, Universidad Complutense de Madrid (CES Don Bosco),
  • 2015; Rzym, Włochy, Universita’ Degli Studi di Roma “La Sapienza”.

Najważniejsze publikacje

Monografie:

Artykuły: