dr Katarzyna Nosidlak
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
katarzyna.nosidlak@up.krakow.pl
pok: 313
ORCID: 0000-0001-8315-2525
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:
- opiekun praktyk dydaktycznych na studiach licencjackich i magisterskich,
- koordynator egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na II roku studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
- osoba odpowiedzialna za układanie harmonogramu studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
- doradca ds. wyboru specjalności (dydaktyka j. angielskiego).
Stopnie naukowe:
- doktor językoznawstwa;
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu;
Tytuł pracy: „The discursive construction of EFL learners’ personality traits in the context of the National Qualifications Framework”;
Promotor: dr hab. Elżbieta Wąsik, Prof. UAM.
- magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie;
Tytuł pracy: „Teaching vocabulary through games”;
Promotor: dr Mariusz Trawiński.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- rola różnic indywidualnych w procesie przyswajania języka obcego,
- czynniki afektywne w procesie uczenia się i nauczania języka obcego,,
- dyskurs edukacyjny oraz oficjalny dyskurs pedagogiczny.
Prowadzone zajęcia:
- PNJA II,
- Dydaktyka III,
- Planowanie i ewaluacja kursu językowego,
- Nowe technologie w nauczaniu języka angielskiego,
- Pisanie tekstów akademickich,
- Seminarium licencjackie.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
Wybrane wykłady gościnne:
- N/A
Najważniejsze publikacje:
Monografie:
- Rokita-Jaśkow, J. & K. Nosidlak (red.) 2020. Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo UP
Artykuły:
- K. Nosidlak. 2020. „Uczniowie klas ósmych i ich wizja dobrego nauczyciela języków obcych (DNJO) – ujęcie retrospektywne” w: Rokita-Jaśkow, J. & K. Nosidlak (red.) 2020. Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo UP,
- K. Nosidlak. 2019. „Czynniki osobowościowe w procesie przyswajania i użycia języka obcego – kwestia ewaluacji wypowiedzi ustnej” w: Neofilolog. 2019, nr 53/2, s. 213-226,
- K. Nosidlak. 2019. “Desirable Personality Traits of Foreign Language Learners Promoted in the Common European Framework of Reference for Languages” w: Language, Identity and Community / Kamila Ciepiela (ed.),
- K. Nosidlak. 2019. „Przerwa w nauczaniu a regres poziomu umiejętności językowych nauczyciela” w: Języki Obce w Szkole. 2019, nr 3, s. 11-16,
- K. Nosidlak. 2017. „Kształtowanie kompetencji interkulturowej (KI) wśród najmłodszych w: „Wczesny start językowy: wybrane zagadnienia” / pod redakcją Joanny Rokity-Jaśkow i Werony Król-Gierat, s. 123-138.