Wystąpienie dr Katarzyny Nosidlak podczas wojewódzkiej konferencji metodycznej w Białymstoku

W dniu 29 października 2025 roku odbyła się wojewódzka konferencja metodyczna zatytułowana „Perspektywy neuroróżnorodności. Uczeń i student ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na zajęciach języka obcego”. Organizatorem wydarzenia było Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku we współpracy z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku, a nad całością patronat objęli Podlaski Kurator Oświaty, Marszałek Województwa Podlaskiego oraz British Council.
W gronie zaproszonych prelegentów znalazła się dr Katarzyna Nosidlak z Katedry Dydaktyki Języka Angielskiego naszego instytutu. Jej prezentacja pt. „Uczeń o wysokiej wrażliwości przetwarzania sensorycznego na lekcji języka obcego – wyzwania i możliwości” była poświęcona funkcjonowaniu uczniów o podwyższonej wrażliwości sensorycznej w środowisku nauki języka obcego. W swoim wystąpieniu dr Nosidlak omówiła teoretyczne podstawy konstruktu „Sensory Processing Sensitivity” oraz przedstawiła autorską koncepcję „Wysoko Wrażliwego Ucznia Języka Obcego”. Zaprezentowała również konkretne rozwiązania dydaktyczne, które mogą wspierać tych uczniów w sferze emocjonalnej, poznawczej i społecznej.
W części plenarnej wystąpiły również:
prof. Marta Kowalczuk-Walędziak (Wydział Nauk o Edukacji UwB),
mgr Eliza Krotke (Wydział Filologiczny UwB),
Karolina Kasperska (British Council).
prof. Marta Kowalczuk-Walędziak (Wydział Nauk o Edukacji UwB),
mgr Eliza Krotke (Wydział Filologiczny UwB),
Karolina Kasperska (British Council).
Zwieńczeniem konferencji była część praktyczna w formie Edukacyjnego Hackathonu Inkluzji prowadzonego przez dr Annę Szuchalską (UwB).
Wydarzenie podkreśliło potrzebę stałej współpracy między środowiskiem akademickim a nauczycielami praktykami w celu rozwijania coraz bardziej świadomej i inkluzywnej edukacji językowej.