Przejdź do menu Przejdź do treści

Uczeń z doświadczeniem uchodźczym w klasie. Jak sobie poradzić? Warsztaty metodyczne dla nauczycieli anglistów… i nie tylko.

Plakat do warsztatów - uściśnięte dłonie a poniżej tekst dostępny pod grafiką

Ostatnie wydarzenia i napływ uchodźców z Ukrainy znacznie zmienią krajobraz edukacyjny i językowy w dotąd dość monolitycznej polskiej szkole. Uczniowie–uchodźcy zostają włączeni do klas ogólnodostępnych. Nie wszyscy nauczyciele czują się przygotowani do pracy z uczniami-uchodźcami, mówiącymi innym językiem.

Jako formę wsparcia, pracownicy Katedry Dydaktyki Języka Angielskiego Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie zaproponowali warsztaty dla wszystkich nauczycieli chcących wesprzeć uczniów-migrantów w skutecznej integracji w klasie szkolnej w trakcie prowadzonych lekcji. Na warsztaty zaproszeni zostali nauczyciele szkół podstawowych i średnich, którym bliski jest los ucznia z doświadczaniem migracji i którym zależy na jego skutecznej integracji w środowisku szkolnym, aby wesprzeć go w dalszej edukacji.

Szkolenie odbyło się w dniu 26 marca 2022r.  na platformie MS TEAMS. Przykładowe materiały szkoleniowe znajdują się tutaj

Udział w warsztatach był bezpłatny. Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikat uczestnictwa.

09:00-09:50 Jak skutecznie włączyć ucznia w zespół klasowy, czyli o zarządzaniu klasą i mediacji językowej. dr hab. Joanna Rokita-Jaśkow, prof. UP Warsztaty dla asystentów nauczycieli z wykorzystaniem darmowych aplikacji na komputer i telefon. mgr Eliza Marczak
10:00-10:50 Przełam pierwsze lody! Gry i zabawy wspierające adaptację dzieci cudzoziemskich w nowym środowisku szkolnym. dr Werona Król-Gierat Akcja integracja, czyli jak zintegrować nowego ucznia z klasą, jednocześnie ucząc języka. dr Katarzyna Nosidlak
11:00-11:50 Metoda projektu a włączanie ucznia-cudzoziemca w klasie szkolnej. dr Joanna Pitura Za którymi górami, za czyimi lasami…? Wykorzystanie bajek i opowiadań w mediacji interkulturowej dr Agata Wolanin
12:00-12:50 Przegląd materiałów do nauczania języka polskiego jako obcego do wykorzystania z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi mgr Joanna Jakubik Wellbeing – czyli jak zadbać o dobrostan ucznia i nauczyciela dr Sabina Nowak

 

Aktualności