Druga Konferencja Naukowo-Dydaktyczna dot. nauczania języków obcych dzieci 26-28 września 2019r.
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego Instytutu Neofilologii pod kierownictwem dr hab. prof. UP Joanny Rokita-Jaśkow w dniach 26 – 28 września 2019 r. zorganizowała II Międzynarodową Konferencję Naukowo-Dydaktyczną poświęconą zagadnieniu nauczania klas heterogenicznych. W konferencji uczestniczyło 88 osób, które wygłosiły łącznie 64 referaty, w różny sposób przedstawiając wyzwania, jakie stawia przed nauczycielem indywidualność ucznia. Goście w znakomitej większości pochodzili z zagranicy (56 osób), reprezentując aż 4 kontynenty. Przybyli z takich krajów jak: Hiszpania (13), Chorwacja (6), Japonia (4), Wielka Brytania (4), Francja (3), Słowenia (3), Słowacja (2), Norwegia (4), Szwecja (1), Irlandia (2), Rosja (2), Austria (2) Serbia (1), Włochy (1), Czechy (2), Malta (2), RPA (2), Grecja (2). 32 osoby reprezentowało najważniejsze ośrodki z Polski.
Znakomitym preludium do obrad stanowiły wykłady plenarne wygłoszone przez wybitnych specjalistów z kraju i zagranicy. Byli to: prof. Jelena Mihaljević Djigunović z Uniwersytetu w Zagrzebiu (Chorwacja), prof. Victoria Murphy z Uniwersytetu w Oxfordzie (Wielka Brytania), Prof. Carmen Muñoz z Uniwersytetu w Barcelonie, a także: prof. Mirosław Pawlak z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, prof. Adriana Biedroń z Akademii Pomorskiej w Słupsku, dr Dorota Campfield z Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie.
Popołudniami oraz w sobotę 28 września miały miejsce sesje referatowe. Ostatniego dnia zorganizowano również bezpłatne warsztaty (4) dla nauczycieli języków obcych ze szkół ćwiczeń Uniwersytetu Pedagogicznego poświęcone nauczaniu bardzo małych dzieci, a także uczniom ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.
Szczegółowy program oraz Księga Abstraktów są dostępne na stronie internetowej konferencji: https://childforeignlanguagelearning.weebly.com/
Podczas konferencji odbyły się także trzy bezpłatne warsztaty dla nauczycieli:
Pani Sylvie Doláková z Masaryk University w Brnie przeprowadziła warsztaty pod tytułem: “Teaching English to Dyslexic Children” oraz Using stories inn CLIL classes”
Sabina Nowak z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie przygotowała warsztaty o tematyce “CLIL in the young learner classroom”
Goście wysoko ocenili wartość merytoryczną konferencji, jak też i jej organizację. Docenili też urodę miasta Krakowa, mając okazję je zwiedzić w trakcie programu kulturalnego. Było to możliwe między innymi dzięki wsparciu finansowemu uzyskanemu przez Miasto Kraków w ramach programu Krakowskie Konferencje.