W dniach 28 – 30.04.2016 mięliśmy zaszczyt organizować Międzynarodową konferencję naukową dydaktyczną
na temat:
Nauczanie języków obcych dzieci. Między teorią a praktyką.
http://childforeignlanguagelearning.weebly.com
Od 1 września 2015 roku język obcy wkroczył do przedszkoli jako obowiązkowy element programu nauczania pod nazwą „Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym’.Działania te wynikają z realizacji europejskiej polityki językowej w zakresie tzw. wczesnego startu językowego, której główne założenia wskazują na konieczność uczenia się języków obcych od najmłodszych lat i na równy dostęp do dobrej jakości edukacji dla wszystkich. Ostatnie decyzje edukacyjne wskazują na to, że temat ten będzie się rozwijać również jako potencjalne pole badań pedagogicznych i glottodydaktycznych oraz jako miejsce innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych. Mamy nadzieję, że konferencja zapoczątkowała forum wymiany aktualnego stanu wiedzy i doświadczeń, stanowiła okazję do podsumowania dotychczasowych wyników badań i osiągnięć w tym zakresie, a także była inspiracją ku głębszemu zainteresowaniu nauczaniem języków obcych dzieci.
W czasie konferencji wykłady plenarne wygłosiły następujące osoby:
Prof. Victoria Murphy, Institute of Education, Oxford University, Wielka Brytania
Dr Sandie Mourão, Nova university, Lisbon, Portugalia
Prof. Małgorzata Pamuła-Behrens, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie
Strona Konferencji: http://childforeignlanguagelearning.weebly.com
Komitet organizacyjny
dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow – przewodnicząca
dr Małgorzata Marzec-Stawiarska
dr Agnieszka Strzałka
dr Albertyna Paciorek
mgr Katarzyna Nosidlak
mgr Werona Król-Gierat (sekretarz konferencji)
Wydarzenie było organizowane w ramach międzynarodowej współpracy naukowców REYLL (Research into Early Years Research Network).
Naszymi partnerami byli: